Enkele weken na de uitvaart neemt de uitvaartbegeleider die u van dienst is geweest bij de uitvaart, contact met u op om een afspraak met u te maken voor een bezoekje waarbij de uitvaart nog eens nabesproken kan worden. Hierbij is het belangrijk om na een intensieve periode waarin we hebben samengewerkt te evalueren. Hoe is het inmiddels met u (en uw familieleden)? Is alles naar wens verlopen en is er iets wat wij nog voor u kunnen doen? Op deze wijze kunnen wij de periode tussen overlijden en de uitvaart afronden. Tijdens dit bezoek is er tevens de mogelijkheid om bedankkaartjes, -advertenties in de krant, een grafmonument, asbestemming (met een eventuele urn) te bespreken indien u dat wenst. Tevens vragen wij u een kleine enquête in te vullen m.b.t. Keurmerk Persoonlijke Uitvaart, deze link wordt u toegestuurd via de mail.
De factuur van de uitvaart wordt in principe voor het bezoek per post en/of e-mail aangeboden. Bij onduidelijkheden kunt u het beste direct contact opnemen met MAREA per telefoon of per e-mail.
Wilt u het één en ander naar aanleiding van de regeling en/of uitvaart alsnog bespreken met de uitvaartbegeleider die u van dienst is geweest, dan is dit bezoek tevens een goed moment.
Wanneer er tijdens het laatste gesprek aangeven wordt door de nabestaande(n) dat het rouwproces niet naar wens verloopt, en u hulp nodig heeft met de verwerking daarvan, dan is er de mogelijkheid om u te verwijzen naar een consulent of deskundige op het gebied van rouw en verlies.
Administratieve zorg uit handen
Onze dienstverlening reikt verder dan alleen het regelen van de uitvaart. Na een overlijden moeten nabestaanden ook veel praktische en administratieve zaken regelen. Belasting- en erfzaken, m.b.t. het testament en de notaris. Met onze handige online opzegservice voor nabestaanden kunt u die administratieve last uit handen geven. Alles wordt op één plek overzichtelijk geregeld. In deze opzegservice bevindt zich ook informatie voor de partner/erfgenaam die achterblijft, bijvoorbeeld het opzeggen van abonnementen (o.a. telefoon, krant), contracten en social media accounts (o.a. facebook), dit is vaak een tijdrovende en lastige bezigheid. Zo voorkomt u dat kosten onnodig doorlopen. Ook voor het overzetten van abonnementen op een andere naam kunt u hier terecht.